W Minecrafcie istnieje możliwość wprowadzania komend nie tylko w trybie serwerowym, dla wielu graczy (multiplayer), ale także w trybie single player. Poniżej przedstawiony został sposób, za pomocą którego możemy uzyskać komendy Minecraft w trybie single player (ang. Minecraft single player commands).
Aby móc korzystać z dobrodziejstwa, jakie dają komendy single player w Minecrafcie należy najpierw zainstalować w grzze odpowiedni mod. Mod ten nosi nazwę Minecraft Single Player Commands. Po prawidłowym zainstalowaniu tej modyfikacji pojawi się możliwość wykonywania konkretnych komend w trybie dla jednego gracza w grze Minecraft. Dzięki tej modyfikacji gracz zyskuje znacznie więcej dodatkowych możliwości, które były do tej pory dla niego niedostępne.
Poniżej znajdują się instrukcje instalacji moda zarówno w wersji automatycznej, jak również ręcznej.
SinglePlayerCommands—MC1.2.5_V3.2.2.jar
., którego ekran powinien wyglądać tak, jak na obrazku powyżej.Backup minecraft.jar
.Backup Minecraft.jar
.C:\Documents and Settings\Twoja_Nazwa_Użytkownika\Application Data\.minecraft\bin
. Gdzie Twoja_Nazwa_Użytkownika — Twoja nazwa użytkownika, za pomocą której jesteś auktualnie zalogowany/—a w systemie Windows.Install Version 3.2.2
.Poniżej znajduje się lista komend single player. W celu przywołania okna, dzięki któremu będzie możliwym wpisywanie komend w Minecrafcie należy wybrać na klawiaturze literę T
. Komendy zostały napisane pogrubioną czcionką. Warunki komend zostały ujęte w obrębie znaków <>
. Parametry komend ujęte zostały w obrębie znaków []
. Argumenty komend zostały ujęte w obrębie znaków {}
. W obrębie warunków komend małymi literami zostały oznaczone warunki w takiej formie, w jakiej należy wpisać w komendzie. Znakiem |
zostały oddzielone opcjonalne możliwości wpisania warunków komend. Natomiast opisy warunków, parametrów i argumentów komend zostały napisane dużą czcionka. Opisy napisane dużą czcionką pełnią rolę informacyjną i nie należy ich wpisywać w identycznej formie w komendzie, a zamiast tego pokierować się sugestią, jaką zawiera dana informacja napisana dużą czcionką i postępować wedle jej wskazówek oraz opisu komendy.
achievement <list|unlock> — Pozwala graczowi na wywołanie listy lub daje możliwość odblokowania danych osiągnięć w grze.
alias <NAZWA> <KOMENDA> {ARGUMENTY} — Pozwala na przypisanie aliasu dla jednego lub więcej słów.
ascend — Zmienia Twoje miejsce do najbliższej platformy znajdującej się powyżej.
biome — Podaje informacje dotyczące tego, na jakim biomie aktualnie się znajdujesz.
bind <KEYCODE> <KOMENDA> {PARAMETRY KOMENDY} — Binduje konkretną komendę do danego przycisku na klawiaturze.
bindid <ID> <KOMENDA> {ARGUMENTY} — Binduje konkretną komendę do przycisku na klawiaturze, używając id przycisku.
binditem <PRZYCISK MYSZY {KOMENDA}> — Binduje przycisk myszy do konkretnego itemu, kiedy dany przedmiot znajduje się w dłoni gracza.
bring [STWORZENIE] — Przywołuje wpisane stworzenie do miejsca, gdzie znajduje się gracz.
cannon [SIŁA] — Strzela najsilniejszym ładunkiem TNT w kierunku, w którym skierowany jest w danym momencie gracz.
calc — Kalkulator.
chest <drop|get|fill|swap|clear> — Komenda, dzięki ktorej można dostać się do skrzyni.
clear — Czyści konsole.
clearwater — Włączenie/wyłączenie przejżystości wody.
climb — Pozwala graczowi na wspinanie się po jakiejkolwiek powierzchni, bez konieczności używania drabiny.
clone [ILOŚĆ] — Klonuje NPC'a, na którego obecnie patrzy się gracz.
config <setglobal [reset]> — Pozwala na ustawienie globalnego pliku konfiguracyjnego, jako obecnią konfigurację gracza.
confusesuicide — Sprawia, iż moby wzajemnie zaczynają się atakować.
creeper <explosion [enable|disable]> — Włączenie/wyłączenie eksplodowania creeperów.
criticalhit [enable|disable] — Włączenie/wyłączenie używania przez gracza ciosów krytycznych.
clouds [enable|disable] — Komenda pozwalająca włączać i wyłączać chmury.
cyclepainting — Pozwala na zmianę obrazu, na który obecnie spogląda gracz.
damage — Włącza lub wyłącza możliwość otrzymywania obrażeń przez gracza.
defuse [all] — Rozbraja wszystkie ładunki TNT, które zostały zamontowane w pobliżu. W ich miejsce wyrzuca 1 ładunek TNT.
descend — Zmienia Twoje miejsce do najbliższej platformy znajdującej się poniżej.
destroy [all] — Niszczy obecnie trzymany przedmiot.
difficulty <POZIOM> — Ustawia trudność gry za pomocą poziomów (0-3).
drops — Włącza/wyłącza wyrzucanie przedmiotów (itemów). Wyłączenie wyrzucania przedmiotów sprawi, iż gra będzie działała nieco szybciej, jak również można sobie za jej pomocą poradzić z przepełnieniem plecaka (inventory).
dropstore — Komenda transferuje do skrzynki wszystko, co znajduje się w danej chwili w ewkipunku gracza. Skrzynia wraz z przetransferowaną przez nią zawartością ekwipunku pojawia się na przeciw gracza.
duplicate [all] — Duplikuje i wyrzuca duplikaj aktualne wybranego przedmiotu.
effect <list|remove TYP|add TYP [OPÓŹNIENIE] [SIŁA]> — Konfiguruje efekty potionu względem gracza.
enchant <list|remove|add TYP [POZIOM]> —Enchantuje obecnie wybrany przedmiot.
enderman pickup [enable|disable] — Włącza/wyłącza podnoszenie bloków przez Endermanów.
explode [ROZMIAR] —Wywołuje eksplozję w miejscu Twojego obecnego położenia.
exterminate [ROZMIAR] — Zabija NPC ze stylem! Zabija NPC'a, na którego obecnie namierza gracz.
extinguish|ext [all] —Gasi cały palący się ogień w pobliżu (lub też gasi cały ogień w ogóle, jeśli został doddany warunek all)
falldamage — Włacza/wyłącza obrażenia, których gracz doznaje podczas upadków.
feed <ILOŚĆ> — Dodaje wybraną ilość do paska głodu.
firedamage — Włącza/wyłącza obrażenia doznawane przez gracza od ognia.
flammable <BLOK> [CATCH] [ROZPRZESTRZENIENIE] — Ustawia określony blok w poziomie flammability
fly [SZYBKOŚĆ] — Włączenie/wyłaczenie trybu latania. Parametr SZYBKOŚĆ określa szybkość latania.
flymode <dynamic|standard|minecraft|reset> — Polecenie określające sposób latania.
fog [tiny|small|normal|far] — Zmienia dystans renderingu przestrzeni (ten sam, który można zmienić w opcjach gry).
freecam — Pozwala graczowi na wolną kamerę wokół map.
freezecam — Zamraża kamerę gracza na obecnie ustawionej pozycji.
freeze — Zamraża moby, przez co nie mogą się ani ruszać, ani zaatakować gracza.
gamemode <creative|survival|1|0> — Zmienia tryb gry.
gamemode — Zmienia tryb gry na przeciwny, do obecnego.
goto <NAZWA> — Przenosi do wybranego waypoint'a.
grow [all] — Komenda sprawia, iż wszystkie drzewa oraz zboża na mapie rosną.
hardcore [enable|disable] — Włącza/wyłącza tryb gry hardcore.
hardcore — Naprzemiennie przestawia istnienie trybu gry hardcore.
heal <ŻYCIE> — Uzdrawia gracza o wybraną ilość punktów życia.health <min|max|infinite> — Ustawia poziom życia gracza na jeden z odgórnie ustalonych poziomów.
help [KOMENDA] — Podaje ogólną informację dotyczącą pomocy, jeżeli nie jest określona KOMENDA. Podaje określoną informację dotyczącą pomocy na temad danej komendy, jeśli KOMENDA jest określona.
h [KOMENDA] — Komenda działa identycznie, jak help.
helmet [PRZEDMIOT] [ILOŚĆ] [POZIOM USZKODZENIA] — Określa dokładnie hełm, jaki nosi gracz.
home — Teleportuje gracza do spawn pointa.
hunger <empty|full|infinite|enable|disable> — Ustawia poziom głodu do jednego z wcześniej ustalonych poziomów.
infiniteitems — Włącza/wyłącza nieskończone przedmioty (itemy).
invrotate [line|item] — Przekręca hotbar ekwipunku do następnej pozycji. Można przekręcić hotbar o jeden item lub o całą linię.
invstore <save <NAZWA>|load <NAZWA>|list> — Zapisuje lub loaduje aktualny ekwipunek (inventory) gracza do pliku/z pliku.
instantkill — Nagle zabije każdego NPC'a, którego uderzy gracz.
instantmine — Włącza/wyłącza błyskawiczne kopanie (instalacja Forge wyłącza tą funkcję).
instantplant [grow] — Błyskawiczne sadzenie drzew do ziemi. Jeżeli dodany zostanie parametr grow - wtedy drzewa będą także błyskawicznie rosły.
item <KOD PRZEDMIOTU|NAZWA PRZEDMIOTU> [ILOŚĆ [USZKODZENIE] — Daje określony przedmiot graczowi. Jeżeli nie jest określona ilość przedmiotu - daje maksymalną możliwą ilość danego przedmiotu (itemu).
that item. — Działa tak samo, jak give oraz i.
itemdamage — Włącza/wyłącza uszkodzenie przedmiotu. Znaczy to, iż nie będziesz musiał/-a już nigdy naprawiać tego przedmiotu (itemu).
itemname — Za pomocą tej komendy można poznać nazwę oraz ID aktualne zaznaczonego przedmiotu.
itemstack <ID PRZEDMIOTU|NAZWA PRZEDMIOTU> [ILOŚĆ] — Daje graczowi określoną ilość przedmiotów (itemów) w maksymalnej możliwej ilości.
jump — Przenosi gracza z miejsca, w którym aktualnie się znajduje do miejsca, które zaznacza myszką. Uwaga: komenda jest zbugowana i może przenieść gracza do bloku, w kierunku którego się porusza.
keepitems — Jeżeli gracz włączy tą komendę, to po śmierci zachowa swoje przedmioty.
kill — Zabija obecnego gracza.
killall <TYP BYTU> — Zabija/niszczy wszystkie, z określonego typu bytu. Komenda zabije/zniszczy WSZYSTKIE byty (w tym rwnież obrazy, minecarty itd) o ile nie zostanie określony typ bytu do zabicia/zniszczenia.
killnpc [all|monster|animal] — Zabija wszystkie żywe stworzenia w pobliżu. Można określić, czy komenda dotyczy wszystkich NPC'ów, potworów, czy zwierząt.
light — Włącza/wyłącze permamentne oświetlenie.
listwaypoints — Wyświetla listę wszystkich waypointów.
l — Komenda działa identycznie, jak listwaypoints.
longerlegs — Wydłuża nogi gracza, przez co może on chodzić o 1 blok wyżej.
macro <edit|create|dir|folder|delete|list|NAZWA PLIKU {PARAMETRY}> — Odpala makro.
maxstack [ID PRZEDMIOTU|NAZWA PRZEDMIOTU|all] [MAKSYMALNA ILOŚĆ] — Określa maksymalną ilość, którą może posiadać dany przedmiot w jednym polu itema. Wielkość od 1 do 64.
mobdamage — Moby nie mogą zadać obrażeń graczowi.
moveplayer <DYSTANS> <KIERUNEK> — Przenosi gracza o ustalony dystans (w blokach) w ustalonym kierunku.
msg <WIADOMOŚĆ> — Komenda dodaje wiadomość w konsoli.
music [play|pause|skip|stop|GŁOŚNOŚĆ] — Wywołuje odtwarzanie żadaneg tracku muzycznego o określonej głośności. Istnieje limit w postaci maksymalnie 2 tracków na dzień.
noclip — Włącza/wyłącza klip.
output — Włącza/wyłącza naprzemiennie wiadomości SPC. Komenda pomocna w przypadku mark oraz skryptów.
path <ID BLOKU> [size]
phelp [KOMENDA] — Komenda pomocy dla puginów.
pick [ILOŚĆ] — Komenda daje blok, na który celuje obecnie gracz.
platform — Ustawia szklany kwadrat pod nogami gracza.
plugin <list|enable [NAZWA MODA]|disable [NAZWA MODA]|dlist> — Wyświetla listę wszystkich załadowanych pluginów. Pozwala także na włączanie/wyłączanie pluginów.
pos — Podaje aktualną pozycję gracza. Gives current player position. Same as /p
p — Komenda działa identycznie, jak pos.
ralias <NAZWA> — Usuwa określony alias.
reach <DYSTANS|reset> — Ustala dystans zasięgu gracza.
refill [all] — Wypełnia przedmioty obecnie znajdujące się w ekwipunku do ich maksymalnych ilości.
rem <NAZWA> — Usuwa określony waypoint.
removedrops [all] — Komenda usuwa wszystkie zrzuty przedmiotów (itemów) z obszaru całego świata.
rename <NAZWA KOMENDY> <NOWA NAZWA> — Pozwala zmienić nazwę komendy.
repair [all] — Naprawia obecnie wybrany item do pełnego życia. W przypadku wpisania parametru all - naprawia wszystkie itemy do pełnego życia.
repeat — Powtarza ostatnio wykonaną komendę. Komenda jest przydatna w przypadku bindowania.
reset — Resetuje ustawienia gracza.
resize [1080p|720p|480p|setdefault [SZEROKOŚĆ]|<WYSOKOŚĆ>] — Zmienia wysokość i szerokość okna Minecraft. Nie istnieją domyślne argumenty ustawienia dla tej komendy.
reskin <NAZWA PLIKU> — Zmienia skina NPC'a, na którego celuje obecnie gracz na określony przez warunek komendy skin.
return — Teleportuje gracza do ostatniej pozycji przed teleportem.
ride — Pozwala dojeżdżać jakiegokolwiek NPC'a, na którego obecnie celuje gracz.
sc <NAZWA PLIKU> — Dodana obsługa skryptów (więcej informacji na temat tej komendy wkrótce).
search <WARUNEK WYSZUKIWANIA> — Pozwala wyszukiwać itemy używając ich nazw.
set <NAZWA> — Ustala waypoint w świecie gry.
setjump [SKOK|reset] — Ustala wysokość skoku gracza. Uwaga: Wyłącza obrażenia związane ze skokiem, jeżeli skok jest skonfigurowany do skoku na 1.
setspawn [<X> <Y> <Z>] — Ustawia aktualną pozycje gracza jako spawn point. Jeżeli określone są warunki X, Y i Z ustawia pozycję określoną za ich pomocą jako spawn point.
setspeed [SZYBKOŚĆ|reset] — Ustawia szybkość poruszania się gracza.
sign <add|edit> ["LINIA1"] ["LINIA2"] ["LINIA3"] ["LINIA4"] — Pozwala na stawianie i edycję znaków bez GUI.
skin <NAZWA UŻYTKOWNIKA> — Zmienia skin gracza na JAKIEGOKLWIEK gracza Minecrafta.
slippery <BLOK> [SLIPPERYNESS] — Stwarza dany blok slippery. Domyślnie jest ustawione na 0.6
spawn <NAZWA|ID|random|list> [ILOŚĆ] — Pozwala graczowi na zespawnowanie określonego stworzenia tam, gdzie patrzy gracz.
spawner <TYP> — Zmienia spawner mobów w miejscu patrzenia gracza.
spawnportal — Spawnuje portal blisko lokalizacji gracza.
spawnstack <NAZWA|ID|list|random> — Spawnuje określone stworzenie w miejscu, na które patrzy gracz (użyj "spawn list", by uzyskać informacje na temat nazw oraz ID stworzeń).
sprinting [enable|disable] — Włącza spriting.
stackcombine — Komenda łacząca te same typy przedmiotów w - jeśli to możliwe - jedno miejsce.
stacklimit — Włącza/wyłącza limit grupowania przedmiotów w jedną kupkę.
startup <KOMENDA> {ARGUMENTY} — Dzięki tej komendzie można ustawić komendę, która będzie odpalana wraz z uruchomieniem gry Minecraft.
superheat [all] — Zmienia itemy, które mogą zostać wypalone w piecu w ich wypaloną już formę.
superpunch [DYSTANS|reset] — Uderz NPC'a super uderzeniem.
tele <X> <Y> <Z> — Teleportuje gracza do miejsca o koordynatach X, Y, Z.
t —Działa identycznie, co tele.
textcolor <<normal|error> <0—f|random>>|<setrandom KOLORY> — Pozwala skonfigurować kolor tekstu.
time [set|get|day|night [minute|hour|day [CZAS]]|speed SZYBKOŚĆ] — Ustawia oraz pobiera czas wewnątrz Minecrafta.
timeschedule <reset | <CZAS1> <CZAS2>> — Ustawia konkretny zakres czasu (w formacie: HH:MM). To uczyni grę Minecraft działającą zawsze w obrębie tych okresów czasu.
unbind <KOD KLUCZA|all> — Odbindowywuje określony przycisk klawiatury z komendy.
unbindid <ID> — Odbindowywuje komendę z przycisku klawiatury, używając klucza ID.
unbinditem [all] — Odbindowywuje obecnie wybrane bindy itemów lub też (jeżeli został wpisany warunek all) wszystkie bindy.
update <enable|disable> — Włącza/wyłącza sprawdzanie update'ów gry.
useportal <normal|nether|end|PORTAL> — Błyskawicznie teleportuje gracza do Nethera lub też teleportuje powrotnie do świata.
waterdamage — Włącza/wyłącza możliwość doznania obrażeń od wody.
weather <lightning|thunder|rain|enable|disable> — Włącza/wyłącza efekty pogodowe w grze.
world <load|save|seed|new|exit|list|backup> — Komenda posiada opcje, pozwalające na kontrolę światem, na którym obecnie gramy. Można zapisać, wczytać, stworzyć nowy świat, wyświetlić listę, czy też stworzyć backup świata.
world load <NAZWA PLIKU> — Wczytuje określony PLIK. Dzięki tej komendzie można wczytać jakikolwiek save będący obecnie na komputerze gracza. Pliki mogą mieć dowolną nazwę. Nie tylko World1-5.
world save — Save'uje Twoją grę oraz wraca do niej.
world seed [SEED] — Komenda pozwala zobaczyć aktualny seed mapy, a także dowolnie go zmienić, aby zmienić tym samym generowany przez grę Minecraft teren.
world new [NAZWA PLIKU] [SEED] — Tworzy nową mapę o określonej nazwie oraz lokalizacji pliku, a także o określonym seedzie.
world exit — Pozwala na opuszczenie gry bez save'owania. Idealna komenda na sytuacje, typu creeper coś wysadzi albo przez przypadek wpadniemy do lawy.
world list — Pokazuje listę wszystkich save'ów, które możesz wczytać z lokalizacji: .minecraft/saves
.
world backup — Pozwala na stworzenie kopii zapasowej Twojej obecnej gry i zapisanie jej do folderu .minecraft/backup
.
xp <add ILOŚĆ|get|set XP> — XP Komendy związane z EXP (doświadczeniem) gracza.